Selasa, 18 April 2017

Syaitan ikut Ulama bukan Ulama ikut Syatan

 Dr Asri - mengapa Allah samakan ulama dengan anjing & keldai
Syatan ikut Ulamak bukan Ulama ikut Syatan
7:175. Dan bacakan kepada mereka (Ulamak) berita orang yang kepadanya Kami beri ayat-ayat Kami, tetapi dia mencampakkannya, dan syaitan mengikutinya, dan dia jadi antara orang-orang yang bersalah sesat.
7:176 Dan kalau Kami kehendaki nescaya Kami tinggikan pangkatnya (ulamak) dengan (sebab mengamalkan) ayat-ayat itu. Tetapi ia (Ulamak) bermati-mati cenderung kepada dunia dan menurut hawa nafsunya; maka bandingannya (Ulamak itu) adalah seperti anjing, jika engkau menghalaunya: ia menghulurkan lidahnya termengah-mengah, dan jika engkau membiarkannya: ia juga menghulurkan lidahnya termengah-mengah. Demikianlah bandingan orang-orang yang mendustakan ayat-ayat Kami. Maka ceritakanlah kisah-kisah itu supaya mereka berfikir.
62:5. Persamaan (Ulamak-ulamak Yahudi) yang dibebankan dengan Taurat, kemudian mereka tidak memikulnya adalah seperti persamaan seekor keledai yang memikul buku-buku yang tebal. Adalah buruk persamaan kaum yang dustakan ayat-ayat Allah. Allah tidak beri petunjuk kepada kaum yang zalim.

Persamaan (Ulamak-ulamak Islam) yang dibebankan dengan Quran, kemudian mereka tidak memikulnya adalah seperti persamaan seekor keledai yang memikul buku-buku yang tebal. Adalah buruk persamaan kaum yang dustakan ayat-ayat Allah. Allah tidak beri petunjuk kepada kaum yang zalim.

Sittdarta pembawa agama Buddha, Ulamak Jahat makan hanya menjilat
Nabi Muhammad pambawa agama Islam kata: Ulamak Jahat menjual agama dengan harga sedikit
2:79 Kecelakaan besar bagi orang-orang yang menulis Kitab dengan tangan mereka, kemudian mereka berkata: "Ini ialah dari sisi Allah", supaya mereka dengan perbuatan itu dapat membeli keuntungan dunia yang sedikit. Maka kecelakaan besar bagi mereka disebabkan apa yang ditulis oleh tangan mereka, dan kecelakaan besar bagi mereka dari apa yang mereka usahakan itu.

Ulamak Islam tidak ubah ayat Quran, tapi mereka banyak karang kitab-kitab agama Islam, dan mereka mewajibkan percaya kitab-kitab mereka itu seperti Quran, kalau tidak percaya di hukum kafir murtad, buktinya vdo Pak Kasim Murtad  tak boleh tanam kubur Islam di atas tadi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan