Isnin, 24 April 2017

Orang Arab Quraisy percaya Tuhan itu ada 3 yaitu Allah Allata Aluzza

Orang Hindu percaya Tuhan itu satu lebih 4 ribu tahun dahulu
Tuhan 3 dalam satu

Orang Arab Quraisy percaya Tuhan itu ada 3 yaitu Allah Allata Aluzza
5:82. Demi sesungguhnya engkau (wahai Muhammad) akan dapati manusia yang keras sekali permusuhannya kepada orang-orang yang beriman ialah orang-orang Yahudi dan orang-orang musyrik (orang Arab). Dan demi sesungguhnya engkau akan dapati orang-orang yang dekat sekali kasih mesranya kepada orang-orang yang beriman ialah orang-orang yang berkata: "Bahawa kami ini ialah orang-orang Nasrani" yang demikian itu, disebabkan ada di antara mereka pendita-pendita dan ahli-ahli ibadat, dan kerana mereka pula tidak berlaku sombong.
9:97 Orang-orang A'raab lebih keras kekufuranya dan sikap munafiknya, dan sangatlah patut mereka tidak mengetahui batas-batas (dan hukum-hukum Syarak) yang diturunkan oleh Allah kepada RasulNya. Dan (ingatlah) Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Bijaksana.

Ayat di atas menujukan bahwa orang A'raab lebih keras kekufuranya dan sikap munafiknya. orang Yahudi dan Nasrani dllnya, hanya sekadar kata orang-orang munafik, pasik, dan kafir saja.
16:57. Dan mereka (orang Arab Mekah) mengatakan Allah mempunyai anak-anak perempuan. Maha Suci Ia. Sedang bagi mereka pula mereka sediakan apa yang mereka sukai (anak-anak lelaki).
16:58 Dan apabila dikhabarkan kepada seseorang dari mereka bahawa ia beroleh anak perempuan, muramlah mukanya sepanjang hari (kerana menanggung dukacita), sedang ia menahan perasaan marahnya dalam hati.
16:59 Ia bersembunyi dari orang ramai kerana (merasa malu disebabkan) berita buruk yang disampaikan kepadanya (tentang ia beroleh anak perempuan; sambil ia berfikir): adakah ia akan memelihara anak itu dalam keadaan yang hina, atau ia akan menanamnya hidup-hidup dalam tanah? Ketahuilah! Sungguh jahat apa yang mereka hukumkan itu.
53:19 (Setelah kamu - wahai kaum musyrik Makkah - mendengar keterangan yang membuktikan kekuasaan dan keagungan Allah) maka adakah kamu nampak bahawa "Al-Laat" dan "Al-Uzza" -
53:20 Serta "Manaat" yang ketiga, yang bertaraf rendah lagi hina itu (layak disembah dan dianggap sebagai anak-anak perempuan Allah)?
53:21 Patutkah kamu membahagi untuk diri kamu sendiri anak lelaki (yang kamu sukai), dan untuk Allah anak perempuan (yang kamu benci)?
5:73 Demi sesungguhnya telah kafirlah orang-orang yang berkata: "Bahawasanya Allah ialah salah satu dari tiga tuhan". Padahal tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Tuhan yang Maha Esa. Dan jika mereka tidak berhenti dari apa yang mereka katakan itu, sudah tentu orang-orang yang kafir dari antara mereka akan dikenakan azab seksa yang tidak terperi sakitnya.

Dimakianlah Tuhan orang Arab Quraisy Mekah, sedang Tuhan Nabi Muhammad keturunan Arab Quraisya, adalah Tuhan yang satu Maha Esa:
112:1  Katakanlah (wahai Muhammad): "(Tuhanku) ialah Allah Yang Maha Esa;
112:2 "Allah Yang menjadi tumpuan sekalian makhluk untuk memohon sebarang hajat;
112:3 "Ia tiada beranak, dan Ia pula tidak diperanakkan;
112:4 "Dan tidak ada sesiapapun yang serupa denganNya".


Jadi orang Arab Mekah yang percaya Tuhan itu ada 3 yaitu Allah...Allata dan Aluzza , jadi bukan orang Nasrani, bukan orang Yahudi, bukan juga orang Buddha, bukan juga orang Hindu dllnya.

Menurut  KH, Munawar Kholil dalam bukunya, kelekapan Trik Nabi Muhammad:

"Dengan tiba-tiba Abu Lahab (pak saudara Nabi) bersuara dengan keras serta marah-marah antara lain dia berkata: "Hai orang-orang keturunan Abu Muthalib, Demi Allah, Demi Allata, dan Demi Aluzza, sesungguhnya Muhammad itu Jahat, Tariklah tanganmu Muhammad itu kemari tangkaplah Muhammad itu,handaklah kamu semua melarang dia berkata-kata seperti itu"

(Abu Lahab bapa saudara Nabi)
Quran
111:1 Binasalah kedua-dua tangan Abu lahab, dan binasalah ia bersama!
111:2 Hartanya dan segala yang diusahakannya, tidak dapat menolongnya.
111:3 Ia akan menderita bakaran api neraka yang marak menjulang.
111:4 Dan juga isterinya, seorang perempuan pemunggah kayu api. -
111:5 Di lehernya sejenis tali, dari tali-tali yang dipintal.

******

Abu Jahal berkata: "Demi Allah, Demi Allata, dan Demi Aluzza, kami tidak akan berdamai dengan kamu selama-lamanya, selama kamu melarang kami menyembah yang di sembah oleh orang Tua kami dulu"
Nabi Muhammad menjawab: "dimakian juga aku tidak berdamai dengan kamu selama kamu melarang aku menyembah Allah yang Esa"

(Abu Jahal dulu sahabat Saidina Umar)
Quran
109:1 Katakanlah (wahai Muhammad kepada abu Jahal): "Hai orang-orang kafir!
109:2 "Aku tidak akan menyembah apa yang kamu sembah.
109:3 "Dan kamu tidak mahu menyembah (Allah) yang aku sembah.
109:4 "Dan aku tidak akan beribadat secara kamu beribadat.
109:5 "Dan aku tidak akan beribadat secara kamu beribadat.
109:6 "Bagi kamu agama kamu, dan bagiku agamaku".
********

Hakam bin Abil 'Ash melihat Utsman bin Affan yang sudah jadi pengikut Nabi Muhammad ia berkata: "Demi Allah, Demi Allata, dan Demi Aluzza, aku tidak melepaskan belengguku ini darimu selama-lamanya kecewali angkau meninggalkan agama Muhammad dan kembali  kepada agamamu yang lama"

(Hakam bin Abi 'Ash, bapa saudara Utsman bin Affan menantu Nabi)

Hamma Binti Sufiyan berkata kepada Sa'ad bin Abi Waqash: "Demi Allah, Demi Allata, Demi Aluzza!, Aku tidak perkenankan angkau berteduh di bawah atap rumahku, baik waktu hujan mau pun waktu panas, dan bukan angkau saja malainkan bagi orang yang telah menjadi pengikut Nabi Muhammad"

Jadi ada saorang yang namanya Hamma Binti Sufiyan berkata kepada Sa'ad bin Abi Waqash dia berkata, bahwa dia tidak mengizinkan pengikut-pengikut Muhammad untuk masuk tinggal berteduh di rumah dia, dengan dia bersumbah demi Allah, Allata dan Aluzza"

(Hamma Binti Sufiyan adik beradik Hindun Isteri Nabi, Sufiyan martua Nabi)
*******
3:67. Bukanlah Nabi Ibrahim itu seorang Yahudi, dan bukanlah ia seorang Kristian, tetapi ia seorang yang tetap di atas dasar Tauhid sebagai seorang Muslim (yang taat dan berserah bulat-bulat kepada Allah), dan ia pula bukanlah dari orang-orang musyrik.

Bukanlah Nabi Ibrahim itu seorang Melayu, dan bukanlah ia seorang Ahli Sunnah Wal Jamaah, dan bukan orang Syiah, dan bukan orang Wahabi, tetapi ia seorang yang tetap di atas dasar Tauhid sebagai seorang Muslim (yang taat dan berserah bulat-bulat kepada Allah), dan ia pula bukanlah dari orang-orang musyrik.
2:62 Sesungguhnya orang-orang yang beriman (kepada Quran), dan orang-orang Yahudi (kepada Taurat) dan orang-orang Nasora ((kepada Injil)), dan orang-orang Saabien (yang percaya kepada kitab-kitab sebelum Taurat) sesiapa di antara mereka itu beriman kepada Allah dan (beriman kepada) hari akhirat serta beramal soleh, maka bagi mereka pahala balasannya di sisi Tuhan mereka, dan tidak ada kebimbangan (dari berlakunya kejadian yang tidak baik) kepada mereka, dan mereka pula tidak akan berdukacita.

Dengan adanya ayat diatas tahulah kita bahwa orang yang dapat masuk surga itu adalah orang-orang beriman saja, bukan orang Islam, bukan orang melayu, bukan orang Ahli Sunnah Wal Jamaah, dan bukan orang Wahabi, kalau orang Islam, orang melayu, orang Ahli Sunnah Wal Jamaah, dan orang Wahabi, yang tidak beriman masuk neraka juga.
*****

3:68. Sesungguhnya orang-orang yang hampir sekali kepada Nabi Ibrahim ialah orang-orang yang mengikutinya dan juga Nabi (Muhammad) ini serta orang-orang yang beriman. Dan (ingatlah), Allah ialah Wali Pelindung dan Penolong sekalian orang-orang yang beriman.

Dengan ayat diatas bahwa Nabi Muhammad orang yang hampir sekali kepada Nabi Ibrahim, karena musuh yang paling besar Nabi Ibrahim adalah bapaknya sendiri, Nabi Muhammad musuh yang besar adalah keluarganya sendiri yaitu kamu Arab Quraisy.

Dr Asri | Hadis bapa Nabi SAW masuk neraka
أن رجلا قال يا رسول الله أين أبي قال في النار فلما قفى دعاه فقال إن أبي وأباك في النار

Artinya: "sesungguhnya saorang lelaki bertanya" wahai rasulullah, dimankah ibu bapak ku?" Beliau menjawab: "dia didalam neraka" ketika lelaki tersebut berlalu pergi, maka Beliau panggilnya seraya berkata: "sesungguhnya bapak Ku dan bapak mu didalam neraka" - Hadis Muslim.


Karena, Orang Arab Quraisya (syirik) mengatakan .....Allah...Allata...Aluzza.

Orang Yahudi mengatakan : ..Allah...Roh Allah.....Firman Allah.

1:1. Pada mulanya, waktu Allah mulai menciptakan alam semesta, 
1:2 bumi belum berbentuk, dan masih kacau-balau. Samudra yang bergelora, yang menutupi segala sesuatu, diliputi oleh gelap gulita, tetapi kuasa Allah bergerak di atas permukaan air.

1:3. Allah berkata, "Jadilah terang!" Lalu ada terang. 
1:4 Allah senang melihat hal itu. Lalu dipisahkan-Nya terang itu dari gelap,

Orang Kristian mengatakan :....Bapa....Anak...Roh Kudus .

Nabi Muhammad mengatakan....Isa.....Kalimah=Firman Allah....Roh Allah.

Nabi Muhammad berkata terhadap Isa Al-Masih

عِيسَى عَلَيْهِ السَّلَام  فَإِنَّهُ رُوحُ اللَّهِ وَكَلِمَتُهُ
Nabi Muhammad mengakatakan: "Isa Putra Maryam adalah Roh Allah dan Firman Allah"- hadis Muslim.1 no 124.
*******
Nabi Muhammad berdoa:
Ya Allah 
Tuhan Jibril
Tuhan Mikail
Tuhan Israfil
Orang Islam orang kristan diperintah mengikuti agama Nabi Ibrahim beragama Islam
Quran
16:123 Kemudian Kami wahyukan kepadamu (wahai Muhammad): Hendaklah engkau menurut agama Nabi Ibrahim, yang berdiri teguh di atas jalan yang benar; dan tiadalah ia dari orang-orang musyrik.
Injil
3:26 Karena kalian percaya kepada Kristus Yesus, maka kalian bersatu dengan Dia; dan oleh karena itu kalian menjadi anak-anak Allah. 
3:27 Kalian semuanya sudah dibaptis atas nama Kristus, jadi kalian sudah menerima pada diri kalian sifat-sifat Kristus sendiri. 
3:28 Dalam hal ini tidak lagi diadakan perbedaan antara orang Yahudi dan orang bukan Yahudi, antara hamba dan orang bebas, antara laki-laki dan perempuan. Saudara semuanya satu karena Kristus Yesus. 
3:29 Kalau kalian milik Kristus, maka kalian adalah keturunan Abraham. Dan kalian akan menerima apa yang dijanjikan Allah.
Quran
2:130 Tidak ada orang yang membenci agama Nabi Ibrahim selain dari orang yang membodohkan dirinya sendiri, kerana sesungguhnya Kami telah memilih Ibrahim (menjadi nabi) di dunia ini; dan sesungguhnya ia pada hari akhirat kelak tetaplah dari orang-orang yang soleh yang (tertinggi martabatnya).
2:131 (Ingatlah) ketika Tuhannya berfirman kepadanya: "Serahkanlah diri (kepadaKu wahai Ibrahim)!" Nabi Ibrahim menjawab: "Aku serahkan diri (tunduk taat) kepada Tuhan Yang Memelihara dan mentadbirkan sekalian alam". 
2:132 Dan Nabi Ibrahim pun berwasiat dengan agama itu kepada anak-anaknya, dan (demikian juga) Nabi Yaakub (berwasiat kepada anak-anaknya) katanya: "Wahai anak-anakku! Sesungguhnya Allah telah memilih agama (Islam) ini menjadi ikutan kamu, maka janganlah kamu mati melainkan kamu dalam keadaan Islam".
2:133 (Demikianlah wasiat Nabi Yaakub, bukan sebagaimana yang kamu katakan itu wahai orang-orang Yahudi)! Kamu tiada hadir ketika Nabi Yaakub hampir mati, ketika ia berkata kepada anak-anaknya: "Apakah yang kamu akan sembah sesudah aku mati?" Mereka menjawab: "Kami menyembah Tuhanmu dan Tuhan datuk nenekmu Ibrahim dan Ismail dan Ishak, iaitu Tuhan yang Maha Esa, dan kepadaNyalah sahaja kami berserah diri (dengan penuh iman)".
12:101 "Wahai Tuhanku! Sesungguhnya Engkau telah mengurniakan daku sebahagian dari kekuasaan (pemerintahan) dan mengajarku sebahagian dari ilmu tafsiran mimpi. Wahai Tuhan yang menciptakan langit dan bumi Engkau Penguasa dan Pelindungku di dunia dan di akhirat; sempurnakanlah ajalku (ketika mati) dalam keadaan Islam, dan hubungkanlah daku dengan orang-orang yang soleh".
3:52 Maka ketika Nabi Isa merasa (serta mengetahui dengan yakin) akan kekufuran dari mereka (kaum Yahudi), berkatalah ia:" Siapakah penolong-penolongku (dalam perjalananku) kepada Allah (dengan menegakkan agamaNya)?". Orang-orang "Hawariyyuun" (Penyokong-penyokong Nabi Isa) berkata: "Kamilah penolong-penolong (utusan) Allah. Kami telah beriman kepada Allah, dan saksikanlah (wahai Nabi Allah) sesungguhnya kami ialah orang-orang Islam (yang berserah bulat-bulat kepada Allah).

Wahyu yang pertama Iqra' Bismirabbika, bukan Bismillah
96:1 Bacalah (wahai Muhammad) dengan nama Tuhanmu yang menciptakan (sekalian makhluk),

Bukan 
1:1 Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani

Tapi
96:1 Bacalah (wahai Muhammad) dengan nama Tuhanmu yang menciptakan (sekalian makhluk),
96:2 Ia menciptakan manusia dari sebuku darah beku;
96:3 Bacalah, dan Tuhanmu Yang Maha Pemurah, -
96:4 Yang mengajar manusia melalui pena dan tulisan, -
96:5 Ia mengajarkan manusia apa yang tidak diketahuinya.

orang arab minum air kencing unta hahaha
muslim meminum kencing unta 1
Muslimah meminum kencing unta
di musim haji, jual air kecing unta
Ustaz Azhar Idrus - Minum Air Kencing Unta[Hadis]

*****

Allah mengasihi kita
Allah adalah Kasih
Injil
4:7 Saudara-saudaraku yang kekasih, marilah kita saling mengasihi  sebab kasih itu berasal dari Allah dan setiap orang yang mengasihi, lahir dari Allah dan mengenal Allah.  
4:8 Barangsiapa tidak mengasihi, ia tidak mengenal Allah, sebab Allah adalah kasih.   
4:9 Dalam hal inilah kasih Allah dinyatakan di tengah-tengah kita, yaitu bahwa Allah telah mengutus Anak-Nya yang tunggal l  ke dalam dunia, supaya kita hidup oleh-Nya. 
4:10 Inilah kasih itu: Bukan kita yang telah mengasihi Allah, tetapi Allah yang telah mengasihi kita n  dan yang telah mengutus Anak-Nya sebagai pendamaian bagi dosa-dosa kita.  
4:11 Saudara-saudaraku  yang kekasih, jikalau Allah sedemikian mengasihi kita,   maka haruslah kita juga saling mengasihi.  
4:12 Tidak ada seorangpun yang pernah melihat Allah.  Jika kita saling mengasihi, Allah tetap di dalam kita, dan kasih-Nya sempurna di dalam kita.   
4:13 Demikianlah kita ketahui, u  bahwa kita tetap berada di dalam Allah dan Dia di dalam kita: Ia telah mengaruniakan kita mendapat bagian dalam Roh-Nya.  
4:14 Dan kami telah melihat dan bersaksi,  bahwa Bapa telah mengutus Anak-Nya menjadi Juruselamat dunia.  
4:15 Barangsiapa mengaku, bahwa Yesus adalah Anak Allah, y  Allah tetap berada di dalam dia dan dia di dalam Allah.   
4:16 Kita telah mengenal dan telah percaya akan kasih Allah kepada kita. Allah adalah kasih,   dan barangsiapa tetap berada di dalam kasih, ia tetap berada di dalam Allah dan Allah di dalam dia.   
4:17 Dalam hal inilah kasih Allah sempurna c  di dalam kita, yaitu kalau kita mempunyai keberanian percaya d  pada hari penghakiman  karena sama seperti Dia, kita juga ada di dalam dunia ini.
4:18 Di dalam kasih tidak ada ketakutan: kasih yang sempurna melenyapkan ketakutan;   sebab ketakutan mengandung hukuman dan barangsiapa takut, ia tidak sempurna di dalam kasih. 
4:19 Kita mengasihi, karena Allah lebih dahulu mengasihi kita. 
4:20 Jikalau seorang berkata: "Aku mengasihi Allah," dan ia membenci saudaranya, h  maka ia adalah pendusta,   karena barangsiapa tidak mengasihi saudaranya yang dilihatnya, j  tidak mungkin mengasihi Allah, yang tidak dilihatnya.  
4:21 Dan perintah ini l  kita terima dari Dia: Barangsiapa mengasihi Allah, ia harus juga mengasihi saudaranya.  

9:19. Saya ini bukan hamba siapa pun; saya bebas. Meskipun begitu, saya sudah menjadikan diri saya ini hamba kepada semua orang. Saya lakukan itu supaya saya bisa memenangkan sebanyak mungkin orang untuk Kristus. 
9:20 Terhadap orang Yahudi, saya berlaku sebagai orang Yahudi supaya saya bisa memenangkan orang Yahudi untuk Kristus. Terhadap orang-orang yang hidup menurut hukum Musa, saya berlaku seolah-olah saya terikat pada hukum itu, walaupun saya sebenarnya tidak terikat padanya. Saya lakukan itu supaya saya bisa menarik mereka menjadi pengikut Kristus. 
9:21 Terhadap orang bukan Yahudi, saya berlaku seperti seorang bukan Yahudi, yang hidup di luar hukum Musa. Saya lakukan itu supaya saya bisa menarik mereka menjadi pengikut Kristus. Tetapi itu tidak berarti bahwa saya tidak taat kepada perintah-perintah Allah; saya justru dikuasai oleh perintah-perintah Kristus. 
9:22 Di tengah-tengah orang-orang yang keyakinannya tidak kuat, saya pun berlaku seperti seorang yang keyakinannya tidak kuat supaya saya bisa menarik mereka menjadi pengikut Kristus. Pendeknya, saya menjadi segala-galanya untuk semua orang supaya dengan jalan yang bagaimanapun juga saya bisa menyelamatkan sebagian dari mereka.

Quran
5:82. Demi sesungguhnya engkau (wahai Muhammad) akan dapati manusia yang keras sekali permusuhannya kepada orang-orang yang beriman ialah orang-orang Yahudi dan orang-orang musyrik (orang Arab). Dan demi sesungguhnya engkau akan dapati orang-orang yang dekat sekali kasih mesranya kepada orang-orang yang beriman ialah orang-orang yang berkata: "Bahawa kami ini ialah orang-orang Nasrani" yang demikian itu, disebabkan ada di antara mereka pendita-pendita dan ahli-ahli ibadat, dan kerana mereka pula tidak berlaku sombong.
*****
السلام عليكم
Assalaamu alaikum, 
artinya: "Damai lah sejahtera atas kamu"
وعليكم السلام وباركاته
Wa alaikum mussalam wabarakatuh
artinya: "beryarlah itu melimpah atas kamu juga.

Injil
1:28 Malaikat itu datang kepada Maria dan berkata, "Salam, engkau yang diberkati Tuhan secara istimewa! Tuhan bersama dengan engkau!"

28:9 Tiba-tiba Yesus berjumpa dengan mereka dan berkata: "Salam bagimu." Mereka mendekati-Nya dan memeluk kaki-Nya serta menyembah-Nya.

Quran
3:42 Dan (ingatlah wahai Muhammad) ketika malaikat berkata: "Wahai Maryam! Sesungguhnya Allah telah memilihmu, dan mensucikanmu, dan telah memilihmu (beroleh kemuliaan) melebihi perempuan-perempuan seluruh alam (yang sezaman denganmu).
4:86. Dan apabila kamu diberikan penghormatan dengan sesuatu ucapan hormat (seperti memberi salam), maka balaslah penghormatan itu dengan yang lebih baik daripadanya, atau balaslah dia (dengan cara yang sama). Sesungguhnya Allah sentiasa menghitung tiap-tiap sesuatu.
4:94. Wahai orang-orang yang beriman, apabila kamu pergi (berperang) pada jalan Allah (untuk membela Islam), maka hendaklah kamu menyelidik (apa jua perkara dengan sebaik-baiknya), dan janganlah kamu (terburu-buru) mengatakan kepada orang yang menunjukkan kepada kamu sikap salam damai (dengan memberi salam): "Engkau bukan orang yang beriman" (lalu kamu membunuhnya) dengan tujuan hendak (mendapat harta bendanya yang merupakan) harta benda kehidupan dunia (yang tidak kekal). (Janganlah kamu gelap mata kepada daki dunia itu) kerana di sisi Allah ada disediakan limpah kurnia yang banyak. Demikianlah juga keadaan kamu dahulu (dapat diketahui oleh orang lain akan keIslaman kamu dengan memberi salam atau mengucap kalimah Syahadat), lalu Allah mengurniakan nikmatNya kepada kamu. Oleh itu selidikilah (apa-apa jua lebih dahulu, dan janganlah bertindak dengan terburu-buru). Sesungguhnya Allah sentiasa memerhati dengan mendalam akan segala yang kamu lakukan.
6:54. Dan apabila orang-orang yang percayai ayat-ayat Kami datang kepada kamu, katakanlah, "Salamun alaikum (Sejahtera ke atas kamu)." Pemelihara kamu tuliskan (tetapkan) untuk diri-Nya pengasihan, bahawa sesiapa antara kamu buat jahat dalam kejahilan, dan sesudah itu bertaubat, dan membetulkan, maka sesungguhnya Dia Pengampun, Pengasih.
7:46. Dan di antara keduanya (Syurga dan neraka) ada tembok "Al-A'raaf "(yang menjadi) pendinding, dan di atas tembok Al-A'raaf itu ada sebilangan orang-orang lelaki yang mengenal tiap-tiap seorang (dari ahli-ahli Syurga dan neraka) itu, dengan tanda masing-masing. Dan mereka pun menyeru ahli Syurga (dengan memberi salam, katanya): "Salaamun Alaikum" (salam sejahtera kepada kamu). Sedang mereka, sendiri belum lagi masuk Syurga, padahal mereka ingin
10:10. Seruan mereka di dalamnya, "Engkau disanjung, ya Allah", dan salam hormat mereka, "Salam", dan akhir seruan mereka, "Segala puji bagi Allah, Pemelihara semua alam."

******
Orang Islam kata:
ان شاء لله
Insya Allah
Jika Allah menghandaki

Injil
4:15 Sebenarnya kamu harus berkata: "Jika Tuhan menghendakinya, kami akan hidup dan berbuat ini dan itu."

*******
Orang Islam kata:
سبحان الله
maha suci Allah

Injil 
2:13 Dan tiba-tiba tampaklah bersama-sama dengan malaikat itu sejumlah besar bala tentara sorga yang memuji Allah, katanya: 
2:14 "Kemuliaan bagi Allah di tempat yang mahatinggi dan damai sejahtera di bumi di antara manusia yang berkenan kepada-Nya."
2:20 Maka kembalilah gembala-gembala itu sambil memuji dan memuliakan Allah karena segala sesuatu yang mereka dengar dan mereka lihat, semuanya sesuai dengan apa yang telah dikatakan kepada mereka.
*******
Orang Islam kata:
1:2 Segala puji tertentu bagi Allah, Tuhan yang Memelihara dan Mentadbirkan sekalian alam

orang Kristian kata:
Hali loya
19:5. Maka kedengaranlah suatu suara dari takhta itu: "Pujilah Allah kita, hai kamu semua hamba-Nya, kamu yang takut akan Dia, baik kecil maupun besar!"
*******

Taurat
34:6 Berjalanlah TUHAN lewat dari depannya dan berseru: "TUHAN, TUHAN, Allah penyayang dan pengasih, panjang sabar, berlimpah kasih-Nya dan setia-Nya,

Quran

1:1 Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani.
******
Quran
3:45 (Ingatlah) ketika malaikat berkata: "Wahai Maryam! Bahawasanya Allah memberikan khabar yang mengembirakanmu, dengan (mengurniakan seorang anak yang engkau akan kandungkan semata-mata dengan) Kalimah daripada Allah, nama anak itu: Al-Masih, Isa Ibni Maryam, seorang yang terkemuka di dunia dan di akhirat, dan ia juga dari orang-orang yang didampingkan (diberi kemuliaan di sisi Allah).

Injil
3:16 Karena begitu besar kasih Allah akan dunia ini, sehingga Ia telah mengaruniakan Anak-Nya yang tunggal, supaya setiap orang yang percaya kepada-Nya tidak binasa, melainkan beroleh hidup yang kekal.

1:12 Tetapi semua orang yang menerima-Nya diberi-Nya kuasa supaya menjadi anak-anak Allah, yaitu mereka yang percaya dalam nama-Nya;

Hadis
Masuk surga karena rahmat Allah
Bersumbar dari abu hurairah, Rasulullah berkata: "berdenkatlah berushalah benar!, ketahuilah bahwa tiap orang diantara kalian tidak bakal selamat karena amalnya, para sahabat bertanya : "Ya rasulullah, tidak juga Angkau?" rasulullah bersabda: "tidak juga aku, kecuwali bila Allah melimpahiku dengan rahmat dan kurnia darinya" (Hadis sohih muslim)

Bersumber dari Jabir, Beliau berkata: "aku mendengar Nabi brsabda: "tidak sesaorang pun diantara kamu, dimasukan oleh amalnya kedalam surga, dan tidak pula diselamatkan dari neraka, bagitu juga aku kecewalikan dengan rahmat dari Allah" (Hadis sohiih Muslim"

Quran
19:20 Maryam bertanya (dengan cemas): Bagaimanakah aku akan beroleh seorang anak lelaki, padahal aku tidak pernah disentuh oleh seorang lelaki pun, dan aku pula bukan perempuan jahat?"
19:21 Ia menjawab: "Demikianlah keadaannya tak usahlah dihairankan; Tuhanmu berfirman: Hal itu mudah bagiKu; dan Kami hendak menjadikan pemberian anak itu sebagai satu tanda (yang membuktikan kekuasaan Kami) untuk umat manusia dan sebagai satu rahmat dari Kami; dan hal itu adalah satu perkara yang telah ditetapkan berlakunya.

Orang Hindu juga kata, Tuhan pengasih dan penyayang
*******

Inilah cara pamrintah Islam yang sebenarnya
Semua agama sama karena Tauhidnya sama
5:5 Pada masa ini dihalalkan bagi kamu (memakan makanan) yang lazat-lazat serta baik-baik. Dan makanan (sembelihan) orang-orang yang diberikan Kitab itu adalah halal bagi kamu, dan makanan (sembelihan) kamu adalah halal bagi mereka (tidak salah kamu memberi makan kepada mereka). Dan (dihalalkan kamu berkahwin) dengan perempuan-perempuan yang menjaga kehormatannya - di antara perempuan-perempuan yang beriman, dan juga perempuan-perempuan yang menjaga kehormatannya dari kalangan orang-orang yang diberikan Kitab dahulu daripada kamu apabila kamu beri mereka maskahwinnya, sedang kamu (dengan cara yang demikian), bernikah bukan berzina, dan bukan pula kamu mengambil mereka menjadi perempuan-perempuan simpanan. Dan sesiapa yang ingkar (akan syariat Islam) sesudah ia beriman, maka sesungguhnya gugurlah amalnya (yang baik) dan adalah ia pada hari akhirat kelak dari orang-orang yang rugi.

Islam sudah ada sebelum adanya agama Sunni
Kalau kita kata orang Yahudi kata Uzair anak Allah orang Nasrani kata Al-Masih anak maka dengan sebab itulah mereka Kafir
9:30 Dan orang-orang Yahudi berkata: "Uzair ialah anak Allah" dan 
orang-orang Nasrani berkata: "Al-Masih ialah anak Allah". 
Demikianlah perkataan mereka dengan mulut mereka sendiri, (iaitu) mereka menyamai perkataan orang-orang kafir dahulu; semoga Allah binasakan mereka. Bagaimanakah mereka boleh berpaling dari kebenaran?

Orang Islam juga berkata: "Kabah yang satu di Mekah itu Rumah Allah"

Padahal tidak ada satu pun ayat Quran yang mengatakan bahwa Kabah yang satu di mekah itu rumah Allah.

Jangan menghina agama orang lain nanti mereka menghina agama kita pula
Jangan Maki berhala orang lain
6:108 Dan janganlah kamu cerca benda-benda yang mereka sembah yang lain dari Allah, kerana mereka kelak, akan mencerca Allah secara melampaui batas dengan ketiadaan pengetahuan. Demikianlah Kami memperelokkan pada pandangan tiap-tiap umat akan amal perbuatan mereka, kemudian kepada Tuhan merekalah tempat kembali mereka, lalu Ia menerangkan kepada mereka apa yang mereka telah lakukan.

Orang Kafir sembah berhala tak pernah sembahyang dijalan raya untuk menghalang orang lalu lintas di situ, karena mereka ada tempat khas untuk mereka sembah berhala, dimana ada berhala mereka sembah dan kalau tidak ada berhala mereka tak sembah apa pun

Sedang orang Islam sembah Tuhan dimana saja mereka berada tak kira ditengah jalan raya untuk orang lalu lintas di situ, saolah-olah mereka Islam ini tidak ada tempat khas untuk mereka nak sembah Tuhan.
Ulamak Khawarij mengafirkan orang awam
Ulamak Lebih Lajak Daripada Laju
Haram Halal
Lebih Lajak Daripada Laju

Laju tidak bagitu bahaya, karena mereka berjalan walau pun laju, mereka berhati-hati ketika mereka berjalan, supaya tidak jatuh kedalam lubang.
Lajak, memang tersangat bahaya, kerena mereka berjalan tidak tahu arah kemana mereka handu dituju hingga akhirnya jatuk kedalam lubang:
Akhirnya

Tiada ulasan:

Catat Ulasan