Isnin, 24 April 2017

Ulama bersama Pengikutnya Dalam Neraka


 9:31 Mereka (orang awam) menjadikan pendita-pendita dan Ulama-ulama agama mereka sebagai Tuhan-tuhan selain dari Allah,...
9:32 Mereka hendak memadamkan cahaya Allah (agama Allah) dengan mulut mereka, sedang Allah tidak menghendaki melainkan menyempurnakan cahayaNya, sekalipun orang-orang kafir tidak suka (akan yang demikian).
9:33 Dia lah yang telah mengutus RasulNya (Muhammad) dengan membawa petunjuk dan agama yang benar (agama Islam), untuk dimenangkan dan ditinggikannya atas segala agama yang lain, walaupun orang-orang musyrik tidak menyukainya.
9:34 Wahai orang-orang yang beriman! Sesungguhnya banyak di antara pendita-pendita dan ahli-ahli agama (Yahudi dan Nasrani termasuk juga Ulama Islam) memakan harta orang ramai dengan cara yang salah, dan mereka menghalangi (manusia) dari jalan Allah (agama Allah). Dan (ingatlah) orang-orang yang menyimpan emas dan perak serta tidak membelanjakannya pada jalan Allah, maka khabarkanlah kepada mereka dengan (balasan) azab seksa yang tidak terperi sakitnya.
9:35 (Iaitu) pada hari dibakar emas perak (dan harta benda) itu dalam neraka jahanam, lalu diselar dengannya dahi mereka, dan rusuk mereka, serta belakang mereka (sambil dikatakan kepada mereka): "Inilah apa yang telah kamu simpan untuk diri kamu sendiri, oleh itu rasalah (azab dari) apa yang kamu simpan itu.
Dr Asri - mengapa Allah samakan ulama dengan anjing & keldai
Karena Ulamak lebih sesat sehingga syaitan mengikutinya:
7:175. Dan bacakan kepada mereka (Ulamak) berita orang yang kepadanya Kami beri ayat-ayat Kami, tetapi dia mencampakkannya, dan syaitan mengikutinya, dan dia jadi antara orang-orang yang bersalah sesat. 
7:176 Dan kalau Kami kehendaki nescaya Kami tinggikan pangkatnya (ulamak) dengan (sebab mengamalkan) ayat-ayat itu. Tetapi ia (Ulamak) bermati-mati cenderung kepada dunia dan menurut hawa nafsunya; maka bandingannya (Ulamak itu) adalah seperti anjing, jika engkau menghalaunya: ia menghulurkan lidahnya termengah-mengah, dan jika engkau membiarkannya: ia juga menghulurkan lidahnya termengah-mengah. Demikianlah bandingan orang-orang yang mendustakan ayat-ayat Kami. Maka ceritakanlah kisah-kisah itu supaya mereka berfikir.
62:5. Persamaan (Ulamak-ulamak Yahudi) yang dibebankan dengan Taurat, kemudian mereka tidak memikulnya adalah seperti persamaan seekor keledai yang memikul buku-buku yang tebal. Adalah buruk persamaan kaum yang dustakan ayat-ayat Allah. Allah tidak beri petunjuk kepada kaum yang zalim.

Persamaan (Ulamak-ulamak Islam) yang dibebankan dengan Quran, kemudian mereka tidak memikulnya adalah seperti persamaan seekor keledai yang memikul buku-buku yang tebal. Adalah buruk persamaan kaum yang dustakan ayat-ayat Allah. Allah tidak beri petunjuk kepada kaum yang zalim.

Imam Mazhab tidak mewajibkan ikut pendapat mereka, berarti boleh kita ikut pendapat mereka kalau pendapat mereka itu tidak berlawan dengan ayat Quran, dan boleh kita tolak pendapat mereka kalau pendapat mereka berlawan dengan ayat Quran.

Tetapi Ulamak baru atau Mazhab baru di zaman ini, diwajibkan kita ikut pendapat Ulamak, maka jadilah kita dengan Ulamak yang kita ikut itu seperti foto di bawah ini:
14:21. Mereka (pengikut-pengikut Ulamak-ulamak) pergi kepada Allah, kesemuanya; kemudian berkata orang-orang yang lemah (orang awam) kepada orang-orang yang sombong (Ulamak-ulamak agama), "Kami adalah pengikut-pengikut kamu; adakah kamu berguna sedikit pun kepada kami terhadap azab Allah?" Mereka (Ulamak-ulamak agama) berkata, "Jika Allah beri petunjuk kepada kami, tentu kami beri petunjuk kepada kamu. Sama sahaja bagi kita; sama ada kita tidak boleh tahan, atau kita sabar - kita tidak ada tempat lari."
14:22. Dan berkatalah pula Syaitan (Ulamak-ulamak) setelah selesai perkara itu: "Sesungguhnya Allah telah menjanjikan kamu dengan janji yang benar dan aku telah menjanjikan kamu lalu aku mungkiri janjiku itu kepada kamu; dan tiadalah bagiku sebarang alasan dan kuasa mempengaruhi kamu selain daripada aku telah mengajak kamu lalu kamu terburu-buru menurut ajakanku itu; maka janganlah kamu salahkan daku tetapi salahkan diri kamu sendiri. Aku tidak dapat menyelamatkan kamu dan kamu juga tidak dapat menyelamatkan daku. Sesungguhnya dari dahulu lagi aku telah kufur ingkarkan (perintah Tuhan) yang kamu sekutukan daku (Ulamak-ulamak agama) denganNya". Sesungguhnya orang-orang yang zalim (yang meletakkan sesuatu pada bukan tempatnya) beroleh azab yang tidak terperi sakitnya.
41:29. Dan orang-orang kafir (yang jadi pengikut, Ulamak-ulamak agama itu) berkata, "Wahai Pemelihara kami, perlihatkan kepada kami mereka (Ulamak-ulamak agama) yang sesatkan kami, kedua-dua jin dan manusia ,(Ulamak-ulamak agama) dan kami akan letak mereka di bawah kaki kami supaya mereka jadi antara orang-orang yang lebih rendah."

Akhirnya Kita dengan Ulamak yang kita ikut itu seperti foto di bawah ini:

Dengan keterangan-keterangan ayat-ayat di atas saya bertaubat tidak mau ikut Ulamak lagi walau pun Ulamak-ulamak itu menghukum saya sudah kafir, karena Ulamak-ulamak itu tidak dapat menulong saya di hari akhirat nannti. 
21:24 Patutkah mereka menyembah tuhan-tuhan yang lain dari Allah? Katakanlah (wahai Muhammad): "Bawalah keterangan dan bukti kamu; kandungan Al-Quran ini menjadi peringatan dan bukti tauhid umatku, juga peringatan dan bukti tauhid umat-umat yang dahulu daripadaku". (Kaum musyrik tidak mempunyai sebarang keterangan) bahkan kebanyakan mereka tidak mengetahui mana yang benar dan mana yang salah, dengan sebab itulah maka mereka berpaling ingkar.
14:3 Orang-orang yang mengutamakan dunia lebih daripada akhirat, dan menghalangi manusia dari jalan agama Allah (Quran), serta menghendaki jalan itu menjadi bengkok terpesong, mereka itulah orang-orang yang terjerumus ke dalam kesesatan yang jauh terpesongnya.

Manusia yang jahil sanggup menyembah dan bertuhankan Ulamak. Mereka hilang akal waras kerana menyakini hanya Ulamak yang di ikuti itu sahaja yang dapat menyelamatkan saki-baki kehidupannya. Sedangkan yang selayaknya mereka ikut perintah itu hanya kepada Allah. Betapa teruknya keyakinan mereka di dalam merebut kesenangan dan 'kebahagian' hidup di dunia sementara ini dengan 'berpatungkan' pemerintah yang zalim dan dilaknati Allah Taala.
28:41 Dan Kami jadikan mereka ketua-ketua (.agama dalam kesesatan) yang mengajak ke neraka (dengan kekufurannya), dan pada hari kiamat pula mereka tidak mendapat sebarang pertolongan.
28:42 Dan Kami iringi mereka dengan laknat di dunia ini, dan pada hari kiamat pula adalah mereka dari orang-orang yang tersingkir (dari rahmat Kami) dengan sehina-hinanya.

Kelakuan ini berulang-ulang sejak sekian lama, kuasa memerintah yang ada ditangan Ulamak itu sendiri telah memaksa orang lain untuk ikut perintah mereka atau untuk menyembah mereka.

Sitdarta Pambawa agama Buddha kata Ulamak jahat makan menjilat
Nabi Muhammad Pambawa agam Islam kata Ulamak Jahat menjual agama dengan harga murah
2:79 Kecelakaan besar bagi orang-orang yang menulis Kitab dengan tangan mereka, kemudian mereka berkata: "Ini ialah dari sisi Allah", supaya mereka dengan perbuatan itu dapat membeli keuntungan dunia yang sedikit. Maka kecelakaan besar bagi mereka disebabkan apa yang ditulis oleh tangan mereka, dan kecelakaan besar bagi mereka dari apa yang mereka usahakan itu.

Ulamak Islam tidak ubah ayat Quran, tapi mereka banyak karang kitab-kitab agama Islam, dan mereka mewajibkan percaya kitab-kitab mereka itu seperti Quran, kalau tidak percaya di hukum kafir murtad, buktinya vdo Pak Kasim Murtad  tak boleh tanam kubur Islam di atas tadi.

Astora berkata: Saya tidak bermazhab
Astora berkata: Saya bukan Ulama
Penyusun brkata: Saya tidak ingkar Sunnah, dan saya tidak ingkar Hadis, tapi saya ingkar Ulamak-ulamak Thaghut yang melampaui batas,
2:256 Tidak ada paksaan dalam agama (Islam agama Damai), kerana sesungguhnya telah nyata kebenaran (Islam) dari kesesatan (kufur). Oleh itu, sesiapa yang tidak percayakan Taghut (ketua agama yang melampau batas), dan ia pula beriman kepada Allah, maka sesungguhnya ia telah berpegang kepada simpulan (tali agama Quran) yang teguh yang tidak akan putus. Dan (ingatlah), Allah Maha Mendengar, lagi Maha Mengetahui.
Iblis angkat ikurnya sendiri
Dan saya ingkar Ulamak-ulamak Iblis yang membenarkan pedapatnya sendiri dan menyalahkan pendapat orang lain.
34:20. Iblis mengesahkan sangkaannya terhadap pengikutnya, dan pengikutnya itu mengikutinya, kecuali segolongan daripada orang-orang mukmin(yang berpercaya kepada Quran).

Tapi saya masih tetap taat kepada Sunnah Rasul. yang memberi rahmat kasih sayang bagi sekelian alam.
21:107 Dan tiadalah Kami mengutuskan engkau (sebagai Rasul, wahai Muhammad), melainkan untuk menjadi kasiih sayang bagi sekalian alam.

Dato Dr Asri KJ Pendustaan Terhadap Nabi saw

Tiada ulasan:

Catat Ulasan