Isnin, 17 Oktober 2016

Kalau orang awam ikut Ulama Sunni tentu agama Islam bertambah Buruk dan bertambah berpecahbelah

Detik-detik Nusron Wahid Mengamuk dan Hina Ulama Belain Ahok di Acara ILC
Ulama Islam itu bukan di lantik oleh Allah, hanya di lantik oleh pengikut-pengikutnya dan pengikutnya itu mengikutinya, kecuali segolongan daripada orang-orang mukmin(yang berpercaya kepada Quran dan kitab-kitab sebelum Quran).
34:20. Iblis mengesahkan sangkaannya terhadap pengikutnya, dan pengikutnya itu mengikutinya, kecuali segolongan daripada orang-orang mukmin(yang berpercaya kepada Quran dan kitab-kitab sebelum Quran).
Ulama-ulama Islam tidak ambil cuntuh dari para Nabi
maka dengan sebab itulah agama Islam jadi banyak berpecahbelah seperti agama kaum Musyrik di zaman jahiliah dulu kala sebelum bangkitnya Nabi Muhammad asw:
30:31. Hendaklah kamu (wahai Muhammad dan pengikut-pengikutmu) sentiasa rujuk kembali kepada Allah (Quran) serta bertaqwalah kamu kepadaNya; dan kerjakanlah solat; dan janganlah kamu menjadi dari mana-mana golongan orang musyrik -
30:32. Iaitu orang-orang yang menjadikan fahaman agama mereka berselisihan (berpecahbelah) mengikut kecenderungan masing-masing serta mereka pula menjadi berpuak-puak; tiap-tiap puak bergembira dengan apa yang ada padanya.
Pak Samat berkata: Orang awam tahu dalam youtube siarkan tak boleh tipu
8:22 Sesungguhnya sejahat-jahat makhluk yang melata, pada sisi (hukum dan ketetapan) Allah, ialah orang-orang yang pekak lagi bisu, yang tidak mahu memahami sesuatupun (dengan akal fikirannya).

Tiada ulasan:

Catat Ulasan