Khamis, 23 Jun 2016

Kafir Musyrikin yang sebenarnya

Memang betul apa kata dalam Quran di bawah ini, yaitu orang-orang kafir Musyrikin, yaitu, orang-orang yang pecahkan agama mereka, dan menjadi golongan-golongan, tiap-tiap golongan berbangga dengan apa di sisi mereka:
30:31. Berkesesalanlah kepada-Nya. Dan kamu takutilah Dia, dan lakukan solat, dan jangan jadi daripada orang-orang yang sekutukan (syirik), 
30:32. Daripada orang-orang yang pecahkan agama mereka, dan menjadi golongan-golongan, tiap-tiap golongan berbangga dengan apa di sisi mereka.
5:82. Sungguh, kamu dapati manusia paling keras permusuhannya terhadap orang-orang yang percaya (kepada Quran) ialah orang-orang Yahudi, dan orang-orang yang sekutukan (orang-orang kafir musyrikin); dan sungguh kamu dapati mereka paling dekat dalam kasih sayang terhadap orang-orang yang percaya (kepada Quran) ialah orang-orang yang berkata, "Kami adalah orang-orang Kristian"; itu kerana sebahagian mereka adalah paderi-paderi dan rahib-rahib, dan mereka tidak sombong.

Orang tahu dalam youtube siarkan kita boleh lihat, tak boleh tipu
8:22 Sesungguhnya sejahat-jahat makhluk yang melata, pada sisi (hukum dan ketetapan) Allah, ialah orang-orang yang pekak lagi bisu, yang tidak mahu memahami sesuatupun (dengan akal fikirannya).

Tiada ulasan:

Catat Ulasan